Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 30 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Bytový dům u parku Stromovka
Kováčiková, Nikola ; Pilný, Ondřej (oponent) ; Kalousek, Lubor (vedoucí práce)
Cílem této bakalářské práce je zpracování projektové dokumentace návrhu novostavby bytového domu v obci České Budějovice blízko městského parku. Jedná se o objekt s čtyřmi nadzemními podlažími s podsklepením, ve kterém se nachází celkem 7 bytových jednotek, společné prostory obyvatel domu a společenská místnost, která může sloužit k pronajmutí. Konstrukční systém je navržený jako zděný z cihelného systému Porotherm, kdy obvodové zdivo je kontaktně zatepleno. Pouze obvodové zdivo v suterénu je z bednících tvarovek vyplněné prostým betonem. Ke svislým nosným konstrukcím dále patří železobetonové sloupy, které podpírají balkony, které náleží ke každému bytu, či terasy. Zastřešení je tvořeno plochou střechou se stabilizační vrstvou z kameniva. Při návrhu byl kladen důraz na zvýšený komfort při užívání a celkový moderní koncept objektu bytového domu.
Rekreační hotel Lipno
Kováčiková, Nikola ; Pilný, Ondřej (oponent) ; Kalousek, Lubor (vedoucí práce)
Cílem této diplomové práce je zpracování projektové dokumentace návrhu novostavby hotelu v obci Lipno nad Vltavou blízkosti vodní nádrže Lipno. Jedná se o objekt se třemi nadzemními podlažími, s neobytným podkrovím a s částečným podsklepením, kde se budou nacházet podzemní garáže pro ubytované a technické zázemí hotelu. Objekt bude sloužit pro ubytování celkem 70 osob ve 27 hotelových pokojích. Dále je objekt vybaven hotelovou restaurací, posilovnou, masážemi a saunou. Konstrukční systém je navržený jako zděný z cihelného systému Heluz, doplněný železobetonovým skeletovým systémem. Obvodové zdivo je kontaktně zatepleno. Pouze obvodové zdivo v suterénu je z bednících tvarovek vyplněné prostým betonem. Vodorovné konstrukce jsou tvořeny železobetonovými monolitickými deskami. Zastřešení je navrženo dvěma zaoblenými protilehlými pultovými střechami ve dvou úrovních vynesenými střešními vazníky a dále doplněno střechou plochou vegetační. Moderní vzhled podtrhují použité materiály. Mezi ně patří prosklené zábradlí balkonů čí teras a jejich umístění, dále kombinace fasády barvy bílé s fasádním obkladem z vláknocementových desek v imitaci dřeva. Při návrhu byl kladen důraz na zvýšený komfort při užívání a celkový moderní koncept objektu hotelu.
Design reprezentačního automobilu
Nevřela, Petr ; Paliatka, Peter (oponent) ; Karásek, David (vedoucí práce)
Svým návrhem reprezentativního automobilu respektuji potřebné požadavky v kategorii prémiových vozů. Automobil by měl působit na první pohled majestátně. Zvolené robustnější tvarování doplňují luxusně pojaté elementy. Použité pohonné ústrojí představuje současný technologický přechod k alternativním pohonům. Některé další prvky využívají pokročilých technologií, což tento návrh posouvá více do koncepční roviny. Diplomová práce není navržena pro žádnou zavedenou automobilovou značku. Tento způsob je náročnější, protože nelze spoléhat na asociaci se známou značkou, poskytnul mi však maximální volnost při tvarování automobilu.
Control System of Building using Modelling and Simulation
Mohamad, Mohamad Kheir ; Ostrý, Milan (oponent) ; Masaryk, Michal (oponent) ; Štětina, Josef (vedoucí práce)
Maintaining of the indoor climate conditions so that they keep compatible with the occupants comfort is a key issue for control of heating, ventilation and air conditioning systems (HVAC systems). Computer modelling offers a virtual environment similar to real climatic conditions indoors and outdoors. It aims basically to devise solutions for control of indoor climatic conditions. This process requires understanding of these environments from physical and mathematical perspective, so that physical processes of these environments can be represented using relationships and equations which can reflect the influence of different environmental parameters. Then simulation process offers the possibility to describe the interaction between these models and their behaviour over time. It gives default representation of those environments and allows understanding of their behaviour before transferring these models to real applications. MATLAB/SIMULINK software has an advanced ability to simulate HVAC systems by creating a wide working environment for the designers depending on the development of mathematical models and simulating them by SIMULINK so that results output could be compatible with the desired conditions. This thesis addresses the process of modelling the indoor environment in buildings in order to understand the behaviour of key parameters which affect the thermal comfort of the occupants. The mathematical models of the indoor environment of a classroom have been designed with three basic indoor parameters: concentration of carbon dioxide, air temperature and relative humidity. Changes of these parameters over time have been simulated. Then, control strategies have been proposed for these parameters in order to keep them under the appropriate conditions of the occupants, although changing of climate outdoors, thermal and mass loads indoors. Through mathematical methods, some optimization methods have been proposed in order to reduce energy consumption without affecting the permissible limits of these parameters. Validation process of the model has been carried out by comparing the results with the real outputs monitoring by Honeywell Enterprise Buildings Integrator system installed in the classroom.
Příkladové projekty zobrazování na operátorských panelech
Urbánek, Matouš ; Šír, Michal (oponent) ; Zezulka, František (vedoucí práce)
V této bakalářské práci se dozvíme o vývoji příkladových projektů, které jsou koncipovány s danými funkčnosti pro operátorské panely SIEMENS (BASIC, COMFORT, RT). Pro tento úkol máme k dispozici vývojové prostředí TIA Portal, které slučuje mnoho programových nástrojů a programů. Díky kterým nám je umožněno, jak vytvoření kódu pro konkrétní hardware, tak i komunikace s ním, či v režimu simulace otestovat chování dané aplikace v reálném prostředí. Kód na straně PLC je požadován pro platformu (PLC) S7-1200. Je moderní a poskytuje flexibilitu vyhotovující našim potřebám v automatizaci. Úloha se zabývá zaprvé řešením synchronizace času PLC a HMI operátorského panelu. A za druhé recepturami v těchto panelech.
Měření jízdních manévrů vozidel hromadné přepravy osob, pro stanovení komfortní a bezpečné jízdy
Hlavová, Vendula ; Petrás, Jan (oponent) ; Tokař, Stanislav (vedoucí práce)
Komfort vnímaný cestujícími během přepravy v MHD hraje zásadní roli a její zlepšení může vést k přilákání většího množství zákazníků. Z toho důvodu je neustálá snaha zlepšovat pohodlí cestujícího. Diplomová práce se zabývá objektivním měřením jízdních manévrů MHD v Brně (tramvaj, trolejbus, autobus) přístrojem XL Meter a společně se subjektivním hodnocením stojících a sedících figurantů stanovuje mezní hodnoty podélného a příčného zrychlení pro komfortní jízdu a nebezpečnou jízdu, při jejímž překročení již může docházet k úrazům cestujících.
Srovnání semi-aktivních a konvenčních systémů odpružení vozidel z pohledu jízdního komfortu
Baroš, Eduard ; Blaťák, Ondřej (oponent) ; Suchý, Jan (vedoucí práce)
Hlavným cieľom tejto bakalárskej práce je porovnanie charakteristických vlastností, vybraných typov odpruženia, ktoré ovplyvňujú jazdný komfort vozidiel. V úvode stručne oboznamuje s históriou a účelom odpruženia. Popisuje dynamiku odpruženia vozidla. Obsahuje rozdelenie, popis konštrukcie a činnosti prvkov odpruženia, ich použitie v konvenčnom type odpružení a semi-aktívnych systémoch odpruženia. Ďalej klasifikuje známe systémy odpruženia do kategórií a podrobne rozoberá ich vlastnosti. Výsledkom je porovnanie so zreteľom na jazdný komfort. Posledná kapitola je venovaná vývojovým trendom odpruženia blízkej budúcnosti.
Měření jízdních manévrů prostředků hromadné přepravy osob
Habr, Vojtěch ; Semela, Marek (oponent) ; Bilík, Martin (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá pohodlím a bezpečností cestujících při využívání vozidel městské hromadné dopravy. Úvodní část shrnuje dosavadní realizované studie a experimenty na podobné téma. Dále rozebírá především vývoj noční dopravy v rámci MHD v Brně. Experimentální část popisuje metodiku a interpretuje výsledky experimentálního měření jízdních manévrů vozidel přístrojem XL Meter spolu se subjektivním hodnocením cestujících. Na základě výstupů z těchto činností stanovuje mezní hodnoty podélného a příčného zrychlení pro komfortní a bezpečnou jízdu. Kromě toho je kladen důraz také na porovnání průjezdů měřenými místy ve dne a v noci. V analýze učiněných zjištění jsou výsledky srovnávány s dříve provedenými experimenty.
Air Suspension Systems for Passenger Car Chassis
Mračnová, Michaela ; Zháňal, Lubor (oponent) ; Fojtášek, Jan (vedoucí práce)
The main goal of this bachelor’s thesis is to characterise pneumatic suspension systems. The introductory chapter chronicles the historical development of these systems. The thesis includes the description of the main components of pneumatic suspension systems and explains theirs functions. Furthermore, it describes the principle of the system operation and derivation of the equations expressing characteristic system properties. The last chapter presents the benefits of systems in terms of driving dynamics and comfort.
Sportovní vozidlo pro handicapované osoby
Lopušek, Dávid ; Růžička, Bronislav (oponent) ; Brandejs, Jan (vedoucí práce)
Diplomová práca sa zaoberá konštrukčným návrhom a následnou realizáciou funkčnej vzorky športového elektrického vozidla pre paraplegikov. V prvej časti práca rozoberá konkurenčné vozidlá a tiež potrebné teoretické poznatky pre fázu návrhu. Po analýze rešerše a určení výslednej koncepcie vozidla nasleduje návrh konštrukčných riešení. V tejto časti sú na základe výpočtov vybrané použité riešenia a potrebné komponenty vozidla. V nasledujúcej kapitole je popísaná konštrukcia vozidla pri implementovaní vybraných prvkov. V závere je zhodnotenie navrhnutého riešenia.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 30 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.